روايات

رواية عشق غير مشروط الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية عشق غير مشروط الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية عشق غير مشروط الجزء الثاني

رواية عشق غير مشروط البارت الثاني

رواية عشق غير مشروط
رواية عشق غير مشروط

رواية عشق غير مشروط الحلقة الثانية

-طلع خااااطب …

قولتها وانا ببكي لكارمن اللي كانت قاعدة قدامي مي*تة من الضحك …كنت رابطة راسي وماسكة المنديل وبمسح في دموعي وبندب:

-انا في كل خر*ابة يطلعلي عف*ريت …مفيش حد عدل احبه لاما متجوز أو خاي*ن ومد*من أو اللي مبيحبنيش اساسا أو خاطب!!!…ليه بيحصل معايا كده …

فضلت ابكي بحزن علي حالي …هي الرجالة بتطفش مني ليه هو انا مبتسحماش ولا ايه…كلهم بيروحوا لغيري …محدش بيحبني …

بطلب كارمن ضحك وقربت مني وهي بتحضني وقالت:

-متقوليش كده يا آمال أنا بحبك اوووي …

بعدتها عني وقولت:

-لا يا ستي استغفر الله مليش في الشمال أنا استريت…بعدين مش عايزاكي انتي …عايزة التاني ابو دقن وعيون زرقا…

ض*ربتني كارمن علي وشي وقالت:

-تصدقي اني غلطانة اني بهون عليكي غو*ري انتي وصحوبيتك …منك لله من اول ما عرفتك وانا جالي اكتئاب والضغط …

مسحت دموعي وبصتلها :

-تفتكري أنا لو جيبتله اعد*ام حرام عليا

-بتقولي ايه يا اختي انتي مش قولتي أنه برئ

هزيت كتفي وقولت:

-ايوة هو برئ بس أنا هلبسه في الحيط …اصل خسارة القمر ده يخرج ويتجوز واحدة غيري …

هزت كارمن رأسها وقالت:

-والنعمة انتي مجن*ونة …خلاص معلش يا حبيبتي سيبي الراجل لخطيبته وبإذن الله المرة الجاية اختاري حد عدل …

-كان شكله هيبقي حلو في البدلة الحمرا…كانت هتبقي قمر علي بشرته …

ضحكت كارمن جامد وقالت ؛

-والنعمة انتي كار*ثة متحركة يا آمال …خلاص انتي الكبيرة سيبي الراجل لخطيبته لحد ما تلاقي تع*يس الحظ اللي هيتجوزك …

بصيت لها وزعقت:

-تعي*س ايه ؟!

-اقصد سعيد الحظ يا قلبي …

…….

قدرت أطلعه إذن بالزيارة … يالا منهم لله …

…….

كانت مرام خطيبة سيف واقفة قدامه بتبصله ببرود تام وبتقول:

-اللي سمعته يا سيف أنا عايزة افس*خ الخطوبة دي …أنا مقبلش اتجوز رد سجون!

قرب سيف منها ومسك دراعها وقال :

-انتي عارفة كويس اني برئ …ازاي تتخلي عني …

ز*قته وقالت:

-حتي لو طلعت هتبقي رد سجون وبعدين أنا ..

سكتت فبصلها بحذر وقال:

-انتي ايه ؟!

رفعت راسها وهي بتبصله بقوة وبتقول:

-انا هتجوز واحد تاني غيرك

رجع لورا وهو حاسس قلبه بيتق*طع …مكانش مصدق ان مرام تعمل فيه كده …هي الوحيدة اللي تعرف كويس انه برئ وان منافسه هو اللي ور*طه الور*طة ديه…

-هتتجوزي مين ؟!

قالها بصدمة …

-ملكش دعوة …

بس هو مسك.دراعها جامد وصرخ في وشها:

-انطقي هتتجوزي مين ؟!

-فؤاد …

عينه اتوسعت بصدمة وهو بيصرخ:

-فؤاد …اللي هو اصلا السبب في م*وت صاحبي وجابني هنا!!!

-انت معندكش.دليل عليه …

-انا مش مصدق أنك تعملي فيا كده يا مرام …ليه كده ده أنا حبيتك !!!

بعدت مرام.عنه وقالت بقوة:

-بس حبي ليك مش كفاية عشان اض*يع حياتي والفرص اللي بتجيلي عشانك …

وبعدين سابته ومشيت …

…..

تاني يوم روحت لسيف عشان المحاكمة قربت …كنت متضايقة وقولت :

-عايزين نهتم بالمحاكمة شوية …معلش أجل حورات زيارة خطيبتك دي شوية مش هتطير …

ابتسم بسخرية وقال:

-خلاص خطيبتي سابتني وراحت لحد تاني …

مكانش لازم ابين اني فرحانة عشان كده هبقي بفرح في مصا*يب الغير …لكن مقدرتش اسيطر علي نفسي وانا بقول :

-هييييه الحمدلله يارب!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق غير مشروط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!